Här har vi samlat exempel på hur vi vill att onboarding ska upplevas i våra digitala produkter och tjänster.
Användaren uppmuntras att godkänna cookies oavsett vilken sida användaren besöker.
Användaren uppmuntras att välja språk oavsett vilken sida användaren besöker.
Användaren uppmuntras att logga in där det finns en klar fördel att logga in.
Logga in-knapp på startsidan.
Logga in-knapp på Sök resa-sidan i köpflödet.
Logga in-dialog på Sök resa-sidan i köpflödet.
Logga in-knapp på Dina resor-sidan.
Logga in-knapp på Konto-sidan.
Användaren uppmuntras att aktivera platstjänster, pushnotiser och liknande.
Användaren blir upplyst om att vissa produkter och tjänster än så länge bara fungerar i native-apparna.
Användaren uppmuntras att tycka till om våra produkter och tjänster.
Användaren uppmuntras att lägga till SJ på hemskärmen.
Användaren uppmuntras att använda en redan installerad native-app.
Användaren blir upplyst om native-appens viktigaste/nya funktioner vid första användningen eller efter en uppdatering.