Progress

Här har vi samlat exempel på hur vi vill att progress och aktivitet ska upplevas i våra digitala produkter och tjänster.

Exempel 1

Vi visar animerade skelett när vi vet att innehållet inte tar så lång tid att hämta.

Vi visar animerade skelett när vi vet att innehållet inte tar så lång tid att hämta.

Exempel 2

Vi visar ett blått informationskort om hämtningen går trögare än vanligt.

Vi visar ett blått informationskort om hämtningen går trögare än vanligt.

Exempel 3

Vi visar en animerad spinner istället för animerade skelett när vi vet att innehållet tar lång tid att hämta.

Vi visar en animerad spinner istället för animerade skelett när vi vet att innehållet tar lång tid att hämta.

Exempel 4

Ibland är en sökning för snäv.

Ibland är en sökning för snäv.

Exempel 5

Ibland får vi inget svar från servern inom rimlig tid eller får ett trasigt svar.

Ibland får vi inget svar från servern inom rimlig tid eller får ett trasigt svar.

Exempel 6

Vi visar en grön checkmark framför alla val som användaren är klar med.

Vi visar en grön checkmark framför alla val som användaren är klar med.

Exempel 7

Vi visar en tom sida med en animerad spinner när vi behöver vänta på svaret från servern för att kunna rita nästa sida.

Vi visar en tom sida med en animerad spinner när vi behöver vänta på svaret från servern för att kunna rita nästa sida.

Exempel 8

Vi visar en stor grön checkmark överst på bokningsbekräftelsen för att fira att användaren är klar.

Vi visar en stor grön checkmark överst på bokningsbekräftelsen för att fira att användaren är klar.

Exempel 9

Vi visar en loader i resläget för att visa hur långt tåget har färdats.

Vi visar en loader i resläget för att visa hur långt tåget har färdats.

Exempel 10

Vi använder linjegrafik i kartor för att visa hur långt tåget har färdats.

Vi använder linjegrafik i kartor för att visa hur långt tåget har färdats.

Exempel 11

Vi visar animerad konfetti för att fira att användaren har nått en ny nivå i sitt SJ Prio-medlemskap.

Vi visar animerad konfetti för att fira att användaren har nått en ny nivå i sitt SJ Prio-medlemskap.