• Start

  • Blogg

  • Kom igång

  • Riktlinjer

  • Komponenter

  • Changelog

  • Tillgänglighet

  • Statistik

  • Inställningar

Riktlinjer

Riktlinjer

​
​

Inga resultat hittade, prova med andra sökvillkor.

Personlighet

Principer

Identitet

Bildmanér
Färger
Ikonografi
Logotyp
Rörelse
Typografi
UX-writing

Layout

Angränsande ytor
Anpassning av komponenter
Avstånd
Brytpunkter
Grid
Layout
Layoutregioner
Säkert område

Mönster

Destruktiva val
Elevation
Hjälp
Inloggning
Landningssidor
Launch screen
Mörkt läge
Navigering
Offline
Onboarding
Progress
Prominens
Sök
Textinmatning
Tomma tillstånd
Validering

Produkter och tjänster

Chattbot och chatt
Digitala skärmar
Html-mejl
Kläder

Onboarding

Onboarding

Här har vi samlat exempel på hur vi vill att onboarding ska upplevas i våra digitala produkter och tjänster.

Exempel 1

Användaren uppmuntras att godkänna cookies oavsett vilken sida användaren besöker.

Dialogrutan "Vi använder cookies" i en bottom sheet.

Exempel 2

Användaren uppmuntras att välja språk oavsett vilken sida användaren besöker.

Språkväljare med svenska och engelska i ett bottom sheet.

Exempel 3

Användaren uppmuntras att logga in där det finns en klar fördel att logga in.

Logga in-knapp på startsidan.

Logga in-knapp på startsidan.

Logga in-knapp på Sök resa-sidan i köpflödet.

Logga in-knapp på Sök resa-sidan i köpflödet.

Logga in-dialog på Sök resa-sidan i köpflödet.

Logga in-dialog på Sök resa-sidan i köpflödet.

Logga in-knapp på Dina resor-sidan.

Logga in-knapp på Dina resor-sidan.

Logga in-knapp på Konto-sidan.

Logga in-knapp på Konto-sidan.

Exempel 4

Användaren uppmuntras att aktivera platstjänster, pushnotiser och liknande.

Pre-alert screens, windows, or views

Användaren uppmuntras att aktivera platstjänster, pushnotiser och liknande.

Exempel 5

Användaren blir upplyst om att vissa produkter och tjänster än så länge bara fungerar i native-apparna.

Användaren blir upplyst om att vissa produkter och tjänster än så länge bara fungerar i native-apparna.

Exempel 6

Användaren uppmuntras att tycka till om våra produkter och tjänster.

Användaren uppmuntras att tycka till om våra produkter och tjänster.

Exempel 7

Användaren uppmuntras att lägga till SJ på hemskärmen.

Promote installation

Exempel 8

Användaren uppmuntras att använda en redan installerad native-app.

Promoting Apps with Smart App Banners

Allowing apps and websites to link to your content

Användaren uppmuntras att använda en redan installerad native-app.

Exempel 9

Användaren blir upplyst om native-appens viktigaste/nya funktioner vid första användningen eller efter en uppdatering.

Onboarding

Användaren blir upplyst om native-appens viktigaste/nya funktioner vid första användningen eller efter en uppdatering.